Wednesday 17 August 2011

melayu mudah lupe


hye alls . 

salam satu malaysia . bile nak sebut pasal Dr. Mahathir ni kite mesti kene formal sikit . baru nampak yang kite ni macam berpolitik kan . hah , garang tak bunyinye ? ngee.... korang engat lagi tak lagu ezlyn bertajuk 'hye hye , bye bye' engat tak ? dalam lirik tu ade ayat yang Dr. Mahathir sebut 'melayu mudah lupa' . aku rase kalau korang tak engat baik korang pegi search kat youtube sekarang . pada pendapat aku , betul ape yang diperkatakan oleh Dr. Mahathir tu . nak tawu kenapa aku sokong kata kata Dr. Mahathir tu ?

situation :

girl : Alhamdullilah , aku bersyukur sangat sejak aku bukan bersama si 'dia' lagi , aku da dapat rase hidup senang sekarang ni . aku da dok uma besar . uma aku ade aircon . aku da ade kereta . aku da ade bla . bla . bla ..... kereta aku cantik . da type type kereta kereta comel . bangganya aku memiliki kereta aku sendiri . tak macam orang tu , kereta yang die pakai tu bukan kereta dia

perlu ke ?
mesti nak bagitawu semua orang ke ? perlu ey ? aku rase kalau kau nak takbur dan bongkak macam ni , kau punye status tu tak perlu nak said alhamdullilah kott . membazir je konon konon bersyukur . last last kau bongkak jugak . Allah kan tak suke orang yang membangga diri ni . dosa tau . sebab tu aku cakap aku setuju dengan ayat 'melayu mudah lupe' ni . korang nampak tak betapa pelupenye girl dalam situation tu . die lupe tu , dulu time die takde ape ape , kereta mana yang die naik . melayu ni memang cepat lupe ke lebih lebih lagi if diorang da senang ? betul ke ? or die tu ade barah otak ?

bukan ape , bile time susah , amboi ... mintak tolong macam ape kan . tapi bile da senang lupe diri . terus lupe ape yang da orang tolong dulu . hampeh betul . kalau lupe je takpe ni . ni siap menghina lagi . pakej tu . ape la , tak baik betul . aku rase semua orang tolong bukan minta dibalas . tapi tak perlu rasenye nak mngutuk ngutuk orang . ni siap cakap , duit minyak pon die yang bagi . ape ni . da bagi tu bagi je la . tak payah la nak mngungkit . nampak sangat tak ikhlas . kalau da senang dan mampu , tak perlu nak mngungkit . orang kate orang yang mengungkit ni orang orang yang tak cukup duit je . oppssss . sory . kesian, tak cukup duit nak beli baju raya agaknye . sebab tu mengungkit kan . ngeeee .....

No comments:

Post a Comment