Thursday 11 August 2011

mukebuku :p

hye alls .



Zaman sekarang ni , semua orang ada facebook . Budak-budak kecik pun ada facebook . Tak tawu la apa yang ada pada facebook yang buat kan orang addicted and wajib online setiap hari . Mungkin sebab fb ni social web yang lain dari friendster or myspace kott . Kadang-kadang ada yang rasa tak boleh hidup tanpa facebook kan . Untuk share status , share feeling or chatting . act , aku sendiri pon macam tu jugak . hari hari mesti kene online and update status yang latest untuk share ngan orang orang kat dalam friend list aku . tapi bile aku da online tiap tiap hari tu , aku rase disgust dengan certain certain orang ni , update entah ape ape je . yang menghina orang la , yang ajak orang mengutuk la . macam macam la , banyak sangat kalau nak discribe . 

Status mukebuku :
aku sendiri pon suke update and post status , kalau sempat hampir setiap mase aku nak update . ini semua mungkin disebabkan suke bile orang like and comment status agaknye . tapi tak tawu tu entah entah orang yang like or comment tu sebenanye menyampah sebab hampir setiap status kat dalam news feed diorang tustatus dari orang yang sama . dan bile orang da layan status tu , mula la teruja nak post lagi dan lagi . Bila dah terbiasa sangat post status . termasuk la hal activity harian pon nak dipost , apa yang kita makan , minum , ape yang kite tengah buat dan hal peribadi yang tak patut dikongsi dengan public . 

contoh : 'hari ni tak larat sangat , sakit sangat perut aku sebab ari ni aku period' aku rase kite sebagai perempuan , tak patut rasenye if kite nak share pasal period dengan semua orang . tak malu ke ? kadang kadang cerita pasal gaduh dengan BF pon nak cerita , 'hari ni call si dia , tapi waitting . mesti bergayut dengan betina lain' . kau tak malu ke kalau orang tawu BF kau tu tak setia ? mesti ke nak bagitawu semua orang ? kenapa kau tak panggil wartawan je datang interview kau ? ade juga status yang gaduh dengan bos , 'ari ni aku kene maki sebab buat report salah , tak gune punye bos , da la kaper . bodoh pulak tu' . perlu ke kau nak bagitawu kat orang yang kau kene maki ? kau tu bunga citra lestari ke nak bagitawu semua orang pasal kau kene maki ? mesti kau agak orang nak buat page anti bos kau kan . hahaha . kelakar la kau ni .  


trend
ade pulak , status ni ikut trend . bile update mesti nak speaking . mesti nampak bergaya . ayat pon memang confirm confirm betol kan . maklumla , blajar tinggi . study kat overseas la kate kan . mesti kene tunjuk yang die tu teror speaking kan . lagi lagi da jadi kerani kat company besar mesti kene tunjuk sister sister kan . tak kesah la kalau tak de makna pon . asalkan ayat omputih kan . tak rasa loser ke ??  can not go la . klakar punye orang .

tagged
satu lagi situation yang aku tengok , bile ade bende nak mengumpat plak . mule la tagged kat semua kawan kawan die . ni semua mengelakkan daripada status yang dipost tidak dilayan kan ? yela , mesti la tak best kan sebab isue yang nak di ketengahkan tu tak mendapat sambutan . nak tak nak , orang yang ditagged tu terpakse la layan . kesian plak klau tak dilayan kan . dari situation ni , nampak sangat  manusia ni berusaha nak dapat kan perhatian sampai terpakse tagged kat semua orang semata mata nak dapatkan comment dan like . Memang la nampak macam famous and vogue bila tiap kali post , ramai je orang yang nak like dan comment . Tapi confirm ke yang diorang semua tu tak jengkel dengan status tu ?

bile da pandai berjinak jinak dengan blog plak , mule la nak cerita pasal the way of their life . oppssss :DD




No comments:

Post a Comment