Tuesday 9 August 2011

blog untuk siapa je ?


hye alls .

bile da banyak sangat membaca , jumpe la macam macam . lagi lagi sejak banyaknye blogger baru ni kan . ngee~~  . ape itu blog ? luahan perasaan ? cerita tentang diri ? or tak cukup nak beli diary ? oppsss . ape yang patut kite cerita dalam blog sebenarnye ? dan blog yang macam mana yang dapat banyak perhatian ? or people who the addiction to offend yang lagi gemar dan tak saba saba nak suruh their friend buat kan blog ? 


blog ni sebenarnye digunekan untuk luah kan perasaan atau nak tunjuk tunjuk kat semua orang pasal life diri or nak berlawan lawan ? aku still lagi tak faham dengan makne blog ni sebenanye . ini mungkin sebab aku ni belum lagi menjadi blogger yang hebat . aku rase aku just nak share pendapat je dalam blog ni . betul ke niat aku ni ? 

tapi aku rase Blog blog gossip  yang banyak dapat sambuatan kan . siapa yang tak suka gossip kan . aku sendiri pon suke gossip . sorry . hahaha . Kalau ade je gossip baru , mesti bersungguh sungguh buat research cari sana sini kan . kalau pasal orang orang sekeliling plak sibukla jadi stalker nak tawu cerite baru pasal orang tu , orang ni . maklumla , orang sekarang kan semua shows diorang punye feeling kat FB kan . tu yang senang nak update blog kan . ape ape pon blog gossip ni mesti selalu dapat perhatian kan . mesti la , kan sedap mengumpat pasal orang . betol tak ? itu gunenye blog ? or .....


Blog peribadi ? yang aku tawu selalunye orang yang cerita pasal peribadi ni mesti dianggap loser . yela , kau dating dengan BF kau , pegi tengok wayang sekali cinta and kongsi scarf pon kau nak tulis kat blog . blog tu da macam diary peribadi kau la plak kan . da name pon peribadi , mesti kene bagitawu kat orang ke ? jangan sampai aktiviti ranjang kau pon kau nak cerita da la kan . lain la kalau kau tu HANIS ZALIKHA tak pe la kott . die da memang tersedia public figure . topic dan penulisan die memang best sama ade malay or english . so memang kisah hidup die akan jadi tumpuan . tak la macam loser sangat . betol tak ? or .... 


blog ni untuk dijadikan tempat untuk 
menyakitkan hati orang
 ? saja nak reka reka cerita biar orang ni bergaduh dengan orang tu . macam tu ke gunenye blog ? blog ni just untuk orang orang yang addiction to offend je ke ? tapi bagi pendapat aku , orang orang yang macam tu , bukan gune kan blog aje untuk menyakitkan hati orang . macam macam care die akan buat , yang penting point nye untuk menyakitkan hati orang . kan kan kan ?


so, in conclusion , blog ni bukan hanya untuk orang orang yang busuk hati je boleh gunekan blog . sesiape pon boleh ade blog . blog blog infomation plak , perlu gunekan ayat yang lebih friendly rasenye . and kepada blog peribadi or pencerita tentang the way of your life tu , have fun dengan cerita peribadi kau k . harap harap semua fans kau happy dengan setiap cerita kau  :)



No comments:

Post a Comment